top of page
  • Writer's pictureהבלוג לנוסעים לחו"ל

רומניה - טיול בכביש טרנספגרשאן Transfăgărășan | פריפלן ביטוח נסיעות לחו"ל

Updated: Aug 17, 2023


באופן כללי רומניה מלאה בנופים פנורמיים ירוקים, אבל אחת מהאטרקציות היפות ברומניה היא נסיעה היפים בכביש "טרנספגרשאן" אשר נחשב לאחר מהכבישים היפים באירופה.



נתונים כלליים על כביש "טרנספגרשאן" רומניה

מספר כביש במפות גוגל: DN7C

אורך כביש ה "טרנספגרשאן": כ 151 ק"מ

גובה מקסימלי: 2,042 מטר

כמה זמן לוקח: תלוי בכם! תלוי במספר העצירות שתעשו, כמה דובים תפגשו בדרך וכמה תתענגו על הנופים. לנו לקח סה"כ כ 7 שעות ברוטו. בדרך עצרנו מספר רב של פעמים, עצרנו לארוחת בוקר בפסגה, וארוחת צהריים בסוף הכביש וביקרנו בלא מעט נקודות בדרך. לשם השוואה, חברים שלנו שנסעו בכביש ביום שלמחרת, סיימו את הכביש ב 4 שעות. קחו בחשבון שכביש ה "טרנספגרשאן DN7C" מלא בתיירים העוצרים בשוליים לאורך הכביש, ובנוסף מהירות הנסיעה הממוצעת היא פחות מ 50 קמ"ש.


את כביש ה "טרנספגרשאן" ניתן לעשות ב 2 הכיוונים... להגיעה מהצפון מאזור העיר "סיביו" ולסיים בעיר "פיטסי" (זה מה שאנחנו עשינו) או הפוך לאלו מכם המגיעים מבוקרשט.


נקודות עניין ואטרקציות עיקריות לאורך כביש ה "טרנספגרשאן"

הסקירה של הנקודות בהן עצרנו היא מצפון לדרום.

מפלי קפרא "Capra Wasserfall" - נקודות תצפית ראשונה ויפיפייה עם אפשרות למסלול הליכה של כשעה לכיוון המפל.


אגם בלאה " Balea Lake" - נקודת עצירה יפיפייה בה אפשר בכיף להעביר שעה ויותר, במקום תמצאו נקודות תצפית פנורמיות, דוכני אוכל ומזכרות רבים, מסעדה ועוד. לאלו מכם שהזמן עומד לצידם... ניתן לטייל באזור. שימו לב! בכניסה לאגם ישנה חניה בה גובים 60 RON... אם תכנסו פנימה עם הכביש תמצאו מקומות חנייה נוספים בעלות של 10RON לשעתיים.


סכר ואגם וידראו "Vidraru Lake" - נקודת תצפית נוספת, אגם וסכר מלאכותי ענק! ונחשב לאחד ממפעלי החשמל הגדולים באירופה. בקיץ ניתן לשוט באגם.


מנזר קורטאה דה ארגס " Curtea de Arges" - נמצא לקראת סוף הכביש ונחשב לאחד מהמנזרים היפים ברומניה.


מפגש עם דובים חומים: לקראת הירידה לכיוון סכר אנחנו ממליצים בחום להתחיל להביט לכיוון השוליים של הכביש... אם יתמזל מזלכם תפגשו בלא מעט דובים חומים המסתובבים חופשי לאורך הכביש ( ופה המקום להזהיר... לא מומלץ ואסור לרדת מהרכב לטובת סלפי עם הדוב... וכמובן לא לזרוק להם אוכל וכדומה) ברחבי רומניה על פי הנתונים ישנה את אחת מהאוכלוסיות הגדולות בעולם של דובים חומים המסתובבים בטבע... מספרם על פי הנתונים העדכניים עומד על כ 6000 פרטים המסתובבים במעל 30% משטחי רומניה... רבים מהם באזור בו אתם מטיילים כרגע.





מקומות לינה

את הטיול לכביש ה "טרנספגרשאן" התחלנו בסיביו ( מצפון לדרום) ולכן החלטנו להעביר לילה באזור העיירה "Curtea de Arges" אשר נמצאת בסוף הכביש. מקום הלינה בו היינו נקרא "Pensiunea La Maria si Ioana", מקום קסום לשהייה של יום - יומיים. במקום תמצאו מדשאות, מטבח מאובזר, משחקים לילדים ( ביליארד, כדורסל, פינגפונג ועוד...), אגם קטן לדיג, הוט טאב, סאונה ועוד. הילדים אצלנו עפו על המקום ולא רצו לעזוב. במקום 4 צימרים נקיים וחדשים עם נוף מטריף!

מצ"ב לינק לאתר המלון בבוקינג: "Pensiunea La Maria si Ioana"


כמה מילים על ביטוח נסיעות לחו"ל לרומניה

ולסיום, מילה על ביטוח נסיעות לחו"ל... כי אי אפשר בלי! כבעלים של סוכנות ביטוח בחרתי למשפחה את הביטוח הנכון והמתאים לנו ביותר. היינו בטיול זוג עם ילדים בגילאי 13,10 ו 6. במהלך השהות שלנו ברומניה היינו במספר גדול ומגוון של אטרקציות מסוגים שונים רובן אתגריות. ולכן! מבלי לחשוב פעמים בחרתי בחברת פספורטכארד. נכון... אולי אני משוחד... אבל עם ניסיון של שנים בתחום ואלפי מבוטחים בכל שנה המקבלים שירות מקיף גלובלי 24/7 בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל לא הייתי צריך להתלבט.



תהנו ברומניה, מדובר באחד מהטיולים שהפתיעו אותי לטובה! ואתם מוזמנים להמשיך ולקרוא את הבלוג ולקבל טיפים נוספים בנוגע לרומניה ומיעדים נוספים בעולם.



פריפלן סוכנות לביטוח הינה משווק מורשה של ביטוח נסיעות לחו"ל של החברות הבאות: הראל, פספורטכארד, הפניקס, כלל ומגדל. בכל מקרה של סתירה בין המידע אשר מופיע באתר האינטרנט ובבלוג לבין התנאים הקבועים בפוליסת הביטוח של חברות הביטוח השונות, התנאים הקובעים הינם התנאים והסייגים המופיעים בפוליסת הביטוח העדכנית של חברת הביטוח ( פספורטכארד, הראל, פניקס, כלל, מגדל) ועל פי הכיסויים שנרכשו והמופיעים בפוליסת הביטוח שנרכשה. ט.ל.ח.



bottom of page