top of page
  • Writer's pictureהבלוג לנוסעים לחו"ל

לאיתור וחילוץ - חשוב לדעת | פספורטכארד, הראל ביטוח נסיעות

Updated: May 7, 2023

איתור וחילוץ? בשביל מה זה טוב! רבים מהלקוחות שלנו מתלבטים פעמים רבות האם להשאיר את הכיסוי לאיתור וחילוץ בביטוח הנסיעות שלהם לחו"ל, ועל ידי כך להוזיל במעט את עלות הביטוח. ( ממש במעט)

את האמת... מניסיוננו הצנוע, מדובר באחד מהכיסויים החשובים בפוליסה. נכון! יש לא מעט כיסויים וסעיפים חשובים. אבל כשאתם נמצאים מחוץ לישראל חשוב שיהיה מי שישמור עליכם לכל מקרה שלא יהיה.





איתור וחילוץ בהראל ביטוח נסיעות, פספורטכארד והפניקס ביטוח חול- סקירה דגשים והשוואה בין חברות הביטוח


הכיסוי לאיתור וחילוץ נכלל בדרך כלל באופן אוטומטי בתוך פוליסות הביטוח שלכם, ואתם יכולים להסירו מבחירה ולחסוך כמה גרושים. ( לא! אנחנו חד משמעית לא ממליצים לוותר על הסעיף הנ"ל).

איתור וחילוץ משמעותו הוצאת המבוטח ממקום הימצאו והבאתו למקום מבטחים כאשר יש חשש ממשי לשלומו או שאינו מסוגל להגיע למקום מבטחים בכוחות עצמו בשל פגיעה במצבו הבריאותי או מגבלה גופנית אחרת. ( לדוגמא: במקרה של אסון טבע, רעידת אדמה, אירוע טרור או זירת תאונה). דוגמאות למקרים מהסוג הנ"ל יש כל הזמן, אחד מהאירועים הטריים מהתקופה האחרונה אשר נעשה בו שימוש בסעיף האיתור והחילוץ הוא אירוע אוטובוס התיירים בדרום קוריאה - לקריאה לחץ כאן באירוע המדובר חברת פספורטכארד והראל ביטוח נסיעות לחקו חלק מהותי בחילוץ וטיפולץ או הסיפור של

דורון נחשוני במקרה של הפניקס ביטוח חול- לקריאה לחץ כאן


בנוסף, מספק הכיסוי שירותי איתור מקום הימצאו של המבוטח במידה ואבד עמו הקשר או שיש חשש לשלומו. אנו ממליצים להיכנס למפרט פוליסת ביטוח הנסיעות שלכם ולקרוא את הסעיפים הרלוונטיים.

אבל, מניסיוננו מדובר בסעיף אשר נעשה בו שימוש בשכיחות גבוהה.


חשוב להבין שחברות הביטוח בישראל עושות כל מה שצריך על מנת לדאוג לשלום המבוטחים שלהם ולא חוסכות במאמצים!



גובה הכיסוי בביטוח פספורטכארד , הראל ביטוח נסיעות והפניקס ביטוח חו"ל במקרה של איתור וחילוץ

גם כאן קיימת שונות בין פוליסות הביטוח השונות, ובנוסף גם קיימת שונות בהגדרה של סעיף האיתור והחילוץ, אבל ללא ספק מדובר באחד מהסעיפים המספקים את הכיסוי הגבוה ביותר בפוליסה.

לשם ההמחשה מצורפת רשימה חלקית:


פוליסת הנסיעות לחו"ל של החברות פספורטכארד, הראל ביטוח נסיעות "פירסטקלאס" , והפניקס ביטוח חול "סמארט טראוול" מספקות כיסוי עד לסכום של 250,000$ לכל תקופת הביטוח.

כלל חו"ל "מדיכלל עולמי" מספקת במסגרת ביטוח הנסיעות שלה כיסוי לאיתור וחילוץ עד לגובה של 300,000$ לכל תקופת הביטוח. חברת מגדל ביטוח נסיעות לחו"ל "מסע עולמי" מספקת כיסוי עד לגובה של 500,000$ לכל תקופת הביטוח.


סוגי טיולים המחייבים ביטוח לחו"ל הכולל כיסוי לאיתור וחילוץ

  1. תרמילאים, מוצ'ילירים - ההמלצה הגורפת הינה לרכוש את הכיסוי לכל מי שמתכנן טיול ארוך ולא סטנדרטי בחו"ל.

  2. טיולים במדינות עולם שלישי - גם אם מדובר בטיולים קצרים יחסית, הכיסוי יכול להיות שימושי מאוד!

  3. טיולים רגליים, טרקים, אקסטרים, טיפוס הרים ופעילויות נוספות מחוץ לערים המרכזיות

  4. כל השאר - מדובר בכיסוי שעלותו שולית יחסית לשירות שתקבלו במידה ותזדקקו לו.



למידע נוסף בנושא ביטוח לחו"ל והכיסוי לאיתור וחילוץ ניתן לליצור עמנו קשר. ב ניתן לרכוש ביטוח נסיעות אונליין בכל אחת מהחברות שציינו קודם. המחיר זהה בעת רכישה אונליין או רכישה ישירות מול המוקד של חברת הביטוח. ( פרט לביטוח נסיעות של הפניקס הנותן 10% הנחה ברכישה אונליין)


פריפלן סוכנות לביטוח הינה משווק מורשה של ביטוח נסיעות לחו"ל של החברות הבאות: הראל, פספורטכארד, הפניקס, כלל ומגדל. בכל מקרה של סתירה בין המידע אשר מופיע באתר האינטרנט ובבלוג לבין התנאים הקבועים בפוליסת הביטוח של חברות הביטוח השונות, התנאים הקובעים הינם התנאים והסייגים המופיעים בפוליסת הביטוח העדכנית של חברת הביטוח ( פספורטכארד, הראל, פניקס, כלל, מגדל) ועל פי הכיסויים שנרכשו והמופיעים בפוליסת הביטוח שנרכשה. ט.ל.ח.









bottom of page