top of page
  • Writer's pictureהבלוג לנוסעים לחו"ל

חוסכים באופן עצמאי? הכירו את מכשירי החיסכון הבולטים העומדים היום לרשותכם


אחת מההמלצות העיקריות שלנו היא הגדלה של החיסכון הפנוי, הגדלה של החיסכון הפנוי על מנת ליצור רזרבות כספיות אשר אמורות לעזור לכם בהתמודדות עם אירועים רבים חלקם צפויים וידועים מראש וחלקם פחות. בעת התכנון הפיננסי פנסיוני אחת מהמטרות המרכזיות שלנו היא ניהול תכנון והגדלה של החיסכון לפרישה דרך המכשירים הפנסיונים המוכרים המעניקים הטבות מס ( קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרנות השתלמות, קופות גמל ופיצויים) ובמקביל הגדלה של הרזרבות הכספיות ע"י מכשירי חסכון אחרים אשר מטרתם העיקרית היא למנוע מכם "להתפתות" ולמשוך כספים פטורים ממס המיועדים לפרישה.

אז מהם הדרכים העיקריות בהם ניתו לחסוף באופן עצמאי?

פיקדונות בנקאיים – חסכון שקלי ( בדר"כ) , עם ריבית מובטחת וידועה מראש ( על ידי הבנק) לתקופות קצרות ( בדר"כ כשנה) , נכון להיום הריבית השיקלית שתקבלו מהבנק נמוכה מאוד כתוצאה מהריבית הנמוכה בישראל בשנים האחרונות.

חסכונות בנקאיים – חסכון שקלי/צמוד מדד/ צמוד מט"ח, הנושא ריבית ותנאים ידועים מראש, לתקופות ארוכות ( מספר שנים), עם תחנות יציאה מוגדרות מראש. גם כאן נכון להיום הריבית אותה תקבלו ופוטנציאל לרווח נמוך יחסית לאפיקים אחרים.

תיק ני"ע - בניגוד לשתי האלטרנטיבות הקודמות, חסכון דרך ני"ע באופן ישיר ( מניות, אג"ח קרנות נאמנות, תעודות סל וכו' ) ידרוש מכם ידע, כמו כן התשואה אינה מובטחת אך אפשרויות ההשקעה העומדות בפניכם רבות ומגוונות. השקעה בני"ע דרך הבנק נושאת עמלות רבות ומגוונות כגון דמי משמרת, עמלות קנייה ומכירה וכו'.

ניהול תיקים – החלטתם להעביר את החיסכון למנהל השקעות מקצועי? אחת מהאלטרנטיבות היא חסכון דרך ניהול תיקים, בדר"כ פתיחה של תיק מנוהל תדרוש מכם השקעה ראשונית גבוהה העשויה להגיע למאות אלפי שקלים. כמו כן, גם כאן החיסכון כרוך בעמלות כגון דמי משמרת ( לבנק ), דמי ניהול ( לגוף המנהל), עמלות קנייה ומכירה ועוד.

פוליסת חיסכון פיננסי – המכשיר האחרון שרבים אינם מכירים אותו נקרא פוליסת חסכון פיננסי, מכשיר חדש יחסית הקיים מספר שנים ומאפשר ללקוח חסכון גמיש ע"י הוראת קבע חודשית והפקדות חד פעמיות, מסלולי השקעה רבים ומגוונים, נזילות יומיומית, חיסכון בעלויות בהשוואה לאפיקים החלופיים ויתרונות מיסוי.

על מנת להתאים ולבחור את אפיק החיסכון המתאים לכם ביותר רצוי להתייעץ עם בעל רישיון אשר יוכל לתת לכם מידע מקיף פרטני ומתאים לציפיות והמטרה אליה אתם מייעדים את הכסף. ומעבר לכך להתאים לכם את רמת הסיכון הנכונה לכם כמשקיעים.

*האמור לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

9 views
bottom of page